Hoofdstuk 3; Port Shepstone - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 3; Port Shepstone - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 3; Port Shepstone

Door: MoniqueEnDick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

01 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ja sorry lieve Kijk-buis-kinderen. We zitten wel in Zuid Afrika, dus het kan even duren voor je weer WIFI vindt of, zoals nu achter de receptie je verhaal mag vertellen. Daar Komt ie ....
Pfffff, wat waren wij blij dat we Pretoria verlaten hebben en niet ook nog naar Johannesburg zijn geweest. Gelukkig wisten wij onze weg naar Harrismith in no-time te vinden. Daar aangekomen hadden we nog een onderdak nodig. Alles in de omgeving was fully-booked. Er was een-of-andere happening aan de gang. Wij naar een Wimpy waar toevallig wel WIFI was. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een boedreij zo'n 10 km buiten het dorp. Een echt heel leuk en gezellig ingericht huisje op een boerderij. Dat is wel even een verschil met Pretoria, maar wat een verademing. We werden zelfs opgehaald, omdat het anders voor ons moelijk te vinden was. De volgende dag zijn we naar de Gate Highlands National Park gegaan. Schitternde vergezichten en mooie natuur. We zij daar ook in een museum geweest waarin we uitleg kregen over Basotho bevolking. Heel interssant voor een nuchtere Hollander. Ook hebben we nog een bergwandeling gemaakt van ongeveer een uur. Voor ons doen een kleintje, maar toch ... 's-Avonds lekker aan de rum en zoetjes aan naar bed.
De volgende dag zijn we naar Underberg gereden. Het zijn hier best wel grote afstanden, maar de wegen zijn tegen alle verwachtingen in bijzonder goed onderhouden. In Underberg zaten we bijna bij het "centrum" van het dorp. Op loopafstand in een gigantisch landhuis van een voormalige arts. Het huis stond te koop, maar was te groot en te duur en er is nu maar een B&B van gemaakt. De volgende dag hebben we met een tour de Sani-pas-route gedaan. Alleen mogelijk met een 4x4. Bovenaan de pas zijn we Lesotho binnengereden. We gingen samen met 2 oudered dames op pad die vogels en bloemen wilden spotten. Dat hebben we geweten. Auto in auto uit, maar dan zie je wel wat. Op de top zo'n 3000 m begon het nog t sneeuwen ook. Wat een afwisseling.
Vandaag zijn we aangekomen in Port Shepstone. Na 4 km dirt road kwamen we op het park aan. Een huis, niet te geloven. 6 slaapplaatsen, dus dat wordt bed-hoppen.
Ik sluit nu af want ik nog even lekker in het zonnetje zitten onder genot van een rummetje maar dit keer.
Sorry dat het zo lang geduurd heeft en de foto's, ja ik weet het niet.
Maar ..... stay tuned.

• 01 Oktober 2011 - 15:08

Michel:

Het woord "ru m" lees ik nu wel heel veel...... Zuipen jullie te te veel. Wel mooi allemaal he. Lekker genieten hoor. Het is hier de warmste 1 oktober inds 1908. Heerlijk. Wij zjn met de camper weg. Het slechte nieuws is dar Rene Driehuis met onmiddellijke ingang Gli heeft moeten verlaten.

• 01 Oktober 2011 - 15:08

Michel:

• 02 Oktober 2011 - 11:35

Jeannette En Dennis:

Wat een avonturen allemaal! Heerlijk zo op reis, je weet nooit waar je terecht komt...
    Hier gaat alles goed. Chip, Rico en Simba vermaken zich prima. Aangezien we eindelijk zomer hebben in Nederland -:) zitten we iedere dag in de tuin en als bij ons de deur open gaat doen we de deur bij jullie ook open!
    Alleen jammer dat we geen raampje in de schutting hebben om het in de gaten te houden, haha!!!
    Simba staat iedere dag te popelen om naar buiten te gaan, hij komt ook vaak even over de schutting wandelen.
    Nou, geniet van jullie reis en we zijn benieuwd wat jullie verder beleven.

Groetjes Dennis en Jeannette
    ps geniet van de rum!

• 04 Oktober 2011 - 16:22

Ramon:

Blijf genieten! Leuke verhalen weer.
    Zo te horen wordt er aardig wat rum soldaat gemaakt :)
    Have fun

• 04 Oktober 2011 - 18:59

Stef En Gea:

Hoi M en D,

Eindelijk een bericht van ons, als eerst nog bedankt voor de welkoms kaart toen wij thuis kwamen. Wat een leuke verhalen blijf genieten en neem maar een lekker rummetje van ons haha.
    Liefs.
    Stef en Gea