Hoofdstuk 6: Eén met de Zulu's - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 6: Eén met de Zulu's - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 6: Eén met de Zulu's

Door: MoniqueEnDick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

09 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na al deze luxe zijn we afgezakt naar Eshowe. Daar hebben we overnacht in een Zulu-dorp in zo'n rond huisje met een rieten dak. Maar wel voorzien van alle faciliteiten. We werden ontvangen door Zulu's en hebben een heel programma gedaan. Zoals 2 tours in het Zulu dorp en een fantastische dansvoorstelling van een grote groep. Kinderen van zo'n 3 jaar deden hier aan mee. Wat "kinderarbeid". Ook kregen we uitgebreid uitleg over de levenswijze van deze Zulu's in vroegere tijden. Nu hebben ze ook allemaal een mobieltje. Hier zijn we 1 nacht gebleven, want de volgende dag krijg je weer het zelfde programma.

En dan nu weer terug naar de kust. St. Lucia! Dit is een leuk klein plaatsje waar we zelfs 's-avonds over straat durven. Van hieruit zijn we naar 2 natuurreservaten geweest. We hebben daar echt heel veel dieren gespot. Ik zal ze niet allemaal opnoemen, maar behalve de luipaard hebben we de Big 5 kunnen aanschouwen. Olifanten, poehh, die zijn groot zeg. Er stond er een op de weg, maar even opzij gaan. No way. Hij ging rustig door met eten, graven en het gooien van zand over zijn rug. Toen ie dichterbij kwam gingen we voor alle zekerheid toch maar even een stukkie achteruit met de auto.

Je moet je fruit hier overigens niet onbeheerd achter laten, want de apen zijn er als de kippen bij. Ook de nijlpaarden doen hier net of ze huisdieren zijn. Vlak achter het zwembad hebben we ze vanaf zo'n 5 meter kunnen bekijken. We stonden wel achter een muurtje hoor! Een grasmaaier heb je hier echt niet nodig.

Vandaag hebben we een rustdag. Een beetje rondhangen, internetten en zonnen aan het strand.

Morgen gaan we op weg naar Temba Olifant park en vandaag zijn we begonnen met de malaria-pillen.

• 09 Oktober 2011 - 10:48

Jan & Nanda:

Hoi globetrotters

Het is heel interesant wat jullie allemaal meemaken.
    Het is alleen jammer dat jullie geen fotos kunnen plaatsen.
    En kijk niet te veel naar de apies anders ga je er nog op lijken.
    Nog veel plezier

Jan & nanda

• 09 Oktober 2011 - 14:59

Bob En Tineke:

Wauw helemaal geweldig wat jullie allemaal meemaken. Tja, geen etenswaren laten liggen he apies vinden wel een manier om het bij je weg te pakken. Kijk wel uit met enge steegjes we weten dat het behoorlijk angstaanjagend kan zijn. Na de luxe nu terug naar de basic? Jammer dat we niet een een klein beetje mee kunnen kijken op de foto's, slechte technicus meegenomen hoor ... hahaha. Geniet ervan dat doen wij van jullie verslagen.
    Enjoy !!!!!!!!!! xxx

• 09 Oktober 2011 - 20:19

Dennis En Jeannette:

Hoi buurtjes,
    Klinkt goed hoor allemaal! Gaaf hoor al die dieren spotten!
    Hier gaat ook alles goed. Helaas is de herfst hier inmiddels begonnen dus voor Chip, Rico en Simba wat minder buiten spelen. Alleen Simba gaat bijna iedere avond op stap!
    Na het avondeten gaat Noa bijna altijd mee naar jullie huis. Dat vindt ze erg leuk. Als ik het eten voor de katten maakt mag zij ze vast een snoepje geven. Als ze hun eten gehad hebben en ik de kattebak ga doen dan gaat ze met de zak brokjes op de grond zitten en de speelbal vullen.
    Rico was in het begin een beetje schuchter (vooral als Noa er bij was) maar inmiddels niet meer.
    Kortom; het gaat prima hier en we gaan het nog missen als jullie weer terug zijn!
    Geniet van jullie reis!!!
    Groetjes Dennis en Jeannette

• 10 Oktober 2011 - 06:43

Youri, Patrick & Steven:

Heyy Afrikanen,

Klinkt goed. Nog 4 te gaan van de Big 5. Apen zijn slimmer dan je denkt. Neem anders wat extra bananen voor ze mee.

Groetjes uit San Francisco

• 10 Oktober 2011 - 10:12

Debby:

Klinkt weer erg leuk!! Goed dat je alles zo bijhoud! Ik ben nog steeds bezig met Panama! hahhaa.
    Gister hebben we toevallig iets over de Zulu's gezien. Hebben jullie ook zo'n voorouder ritueel gedaan?? Vage bedoening hoor! Malle Zulu's! Er is veel op tv over Afrika, dus we 'reizen' lekker met jullie mee :-)
    Geniet van jullie dagje zon/zee. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur!! Dikke kus uit koud NL. brrrrr

• 10 Oktober 2011 - 18:42

Jos:

wanneer gaan we nu eens foto's zien want ik geloof er niks van

• 11 Oktober 2011 - 10:44

Raky En Dave:

Wat kun je leuk schrijven zeg. Rustdag...is ook vermoeiend hoor. En wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Dyindhar vroeg zich af of jullie ook op schoolreisje waren... Want op zijn schoolreisje waren helemaal geen dieren. Veel plezier daar. Groetjes uit Almere van Raky en Dave

• 11 Oktober 2011 - 10:46

Raky En Dave:

• 11 Oktober 2011 - 16:11

Karel En Daphne:

Hallo wereldreizigers,

Wij zijn wel erg jalours op jullie hoor.
    Wat een indrukken allemaal. Zeker al die dieren die daar gewoon in vrijheid in hun natuurlijke omgeving rondlopen, moet echt een prachtig gezicht zijn.
    Geniet er van en wij kijken uit naar jullie verhalen bij terugkomst.

• 12 Oktober 2011 - 18:03

Saskia:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Alleen mis ik in het laatste hoofdstuk de rum. Is alle voorraad al op?
    Ik had zaterdag onze dochter even meegenomen. Ze had huiswerk mee, maar eenmaal binnen was ze veel te druk met het aandacht geven aan de katten. Toen ik vroeg of ze nog aan haar huiswerk ging beginnen zei ze: "hoe kan ik nu leren met zoveel liefs om mij heen?"
    Simba was nu ook binnen en begon gelijk met de bal te spelen waarin brokjes horen te zitten. Hij deed het rustig aan....keek een beetje sip....en ja hoor....balletje was leeg. Alleen had hij pech, want het vullen mag het buurmeisje doen! De oudste kan heerlijk spinnen.
    Jullie katten zijn schatten.

Veel plezier nog!

• 02 December 2021 - 18:43