HOOFDSTUK 1: IN DE HERHALING - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu HOOFDSTUK 1: IN DE HERHALING - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

HOOFDSTUK 1: IN DE HERHALING

Door: MoniqueEnDick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

22 Oktober 2011 | Nederland, Almere Stad

We gaan op tijd weg, kunnen we ook wat rustiger aan doen. Zo gezegd, zo gedaan. Dus op tijd het pand verlaten, blijkt dat we een bus eerder kunnen nemen. Lekker, kunnen we het nog rustioger aandoen. Treinkaartje kopen en nog zo'n uur bij het station lekker in het zonnetje gezeten. Trein komt keurig oop tijd en komt ook keurig op tijd aan op Schiphol. We wisten al welke hal en welke balie we moesten hebben, maar voor de zekerheid toch nog even op de vertrekborden kijken. #!@*# grrrrr, onze vlucht heeft een uur vertraging !!!!! Hadden we het nog rustiger aan kunnen doen. Als beloning mogen we wat nuttigen op kosten van Egyptair. Zo gezegd, zo gedaan. En nu ..... wachten, wachten. Maar gelukkig; ook hier scheen de zon volop, dus zijn we maar even (ahum) buiten wezen zitten. Het vliegtuig ging nu wel op de verlate tijd op tijd het luchtruim in. En wat hadden we een ruimte. Ik denk voor de helft gevuld, dus menigeen veranderde van stoel. Heerlijk. In no-time werden we voorzien van drinken, in no-time werden we voorzien van een avnodmaaltijd, in no-time ... Fantastische service. Door de vertraging op Schiphol heb je het voordeel dat je, als je genoeg tiujd hebt, je met de overstap weer niet zo lang hoeft te wachten. Scheelde ongeveer een uur denk ik.
Ook de tweede vlucht was met Egyptair. Nou, of nog minder dan de helft van de plaatsen bezet waren, dus weer het zelfdeb tafreel. Gelukkig maar, want deze vlucht duurde zo'n 8 uur. En weer het zelfde ritueel, in no-time een avondmaal (alweer) in no-time drinken enz.
Na aankomst de auto opgehaald. Een Picanto, ja daaaag, daar gaan we echt geen 4 weken in rond rijden. De koffers pasten er niet eens in, dus nu rijden we in een luxe VW-Polo. Hier passen de koffers wel (net) in. Nou ja, het rijdt.
Van vliegveld Johannesburg waren we vrij vlot bij ons appartement in Pretoria. Geen 1 keer fout gereden, en dat zonder navigatie.
Koffers op de kamer en nu ff lekker slapen. Rond 14.30 uur zijn we Pretoria ingereden, zonder navigatie. Wat een hel is dat. Gelukkig hadden we wel een stratenboek en zijn heelhuids "thuis" gekomen. Eerst hebben we nog wat boodschappen gedaan (o.a. supergoedkope rum, maar ik kan je nu al zeggen mmmmmmmmmmmm). Daarn hebben we nog even lekker gegeten bij een grill-restaurant. Jammie jammie.
Aan de hand van het stratenboek hebben we maar eesrt de straatnamen opgeschreven voordat we van ht restaurant teruggingen en dat ging goed, ondanks dat het om 18.30 uur al donker is.
Zo, Monique gaat douchen en ik schenk nog een rum-cola in.
Stay tuned!