Agadir - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Agadir - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Agadir

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

29 Mei 2014 | Nederland, Almere Stad

Het was een makkie. Alles paste. De twee extra rugzakken de passagiers en een grote lamp welke ze gekocht hadden.

We hebben de toeristische route naar Agadir genomen. Het was lekker een kort stukkie dit keer. Zo'n 80 km. Onderweg is niet zoveel te zien, behalve .... en daar loer ik al de hele vakantie op. Geiten die in een boom staan om de bladeren of vruchten te eten. Niet te geloven, de laatste reisdag. Een boom vol met ECHTE geiten. En daaromheen ook nog een stuk of dertig. Dus ik in de remmen, riemen los, fototoestel en oversteken. De hoeder kwam meteen op ons af en natuurlijk mochten we foto's nemen. Even later stonden we met een geit in onze armen, of er stond een op zijn achterpoten tegen je op. De foto's in de boekjes klopten dus wel. Jammer dat mijnheer weer geen genoegen nam met het aantal Dirhams welke wij hem wilde geven, maar goed, hij doet het er maar mee.

Gelukkigerwijs reden we in Agadir weer de juiste kant op . We gingen richting plage en hebben de weg een keer bij een hotel gevraagd. Natuurlijk wist hij waar ons hotel stond, want dat was van zijn broer. Maar het had ook zijn neef, zwager of oom kunnen zijn. Echt, wat een verschil met de Ryads in de Medina's. Een gigantisch ruime kamer met twee grote banken, een slaapkamer heel romantisch in een nis achter een gordijn en een heerlijk balkon op de vierde etage met uitzicht op zee.

De Engelsen gingen hun eigen weg weer en wij zijn na het installeren ook weer op pad gegaan. Even de boulevard op en een terrasje gepikt om een pintje te nuttigen. En wie komen we daar tegen ....... Ze moeten nog vervoer regelen naar de plaats waar ze naar toe willen.

Gisteren lekker rustig aan gedaan, stukje boulevard, een paar uurtjes aan het zwembad. En daarna weer de boulevard op om een leuk tentje te vinen, waar we heerlijk - vis - hebben gegeten. 's-middags hebben we trouwens wel gezondigd, want we hebben bij McDonalds een hamburger en een bak sla gegeten. Daarna nog een grote schepijs bij de buurman gehaald. Nou ja. af en toe moet je je behoeftes zijn gang laten gaan.

Agedir is een leuke echte niet Marrokaanse stad. Het lijkt meer op Spanje. Er staan ook zoveel hotels, en niet de gedkoopste, vlak langs het strand. En de een ziet er nog luxer uit dan de andre. In de eettentjes is 's-avonds bijna overal live muziek. Echt gezellig om hier de vakantie af te sluiten. Morgenavond om 21:30 uur hopen we - zonder vertraging - te vertrekken. Door een tussenstop komen we pas om 1:30 uur aan op Schiphol.

Morgen wordt het net als vandaag chillen, dus er zal weinig spectaculairs meer gebeuren Maar je weet het nooit, dus ....

Stay tuned.

• 29 Mei 2014 - 19:46

Ramon:

Geniet er nog een dagje van. Lijkt erop dat dit een heel bijzondere reis is geworden. Ik kijk uit naar jullie verhalen "Offline" :)

Enjoy

• 31 Mei 2014 - 11:32

Alfred:

Hallo vakantiegangers zo te lezen hebben jullie veel gezien en meegemaakt in marokko
    Jammer dat jullie foto toestel gejat is maar gelukkig hebben jullie nog foto vh begin van de reis op andeetoestel. Nu weer terug in almere ik heb echt genoten van de reisverslagen ze lezen lekker weg
    Fijn weekend en ik denk dat volgende reis alweer gepland is ??????
    Gr alfred