Relax man. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Relax man. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Relax man.

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

13 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Ma 9-2 en di 10-2
Ik zet de datum er maar even bij anders raak ik het spoor bijster.
Een paar dagen uit de lucht geweest, maar dat komt omdat we geen WIFI en geen stroom hadden. Maar ik maak het goed met jullie.. Let op, daar komt ie.....
De laatste dag in Bangkok. Dit wordt een relate dag. Eerst nog even op zoek gegaan naar een ticket om in het River Kwai Jungle Rafts hotel te komen. Via een tussenstop in Kanchanaburi (zie De Grote Bos Atlas, of Google maps). 1770 Bath. Dacht het niet. Dus wij verder op zoek. Tot Kanch ..... nogwat heb ben we busje gevonden voor 380 Bath inclusief bagage. En vanaf Kanch... tot het hotel hebben we de lokale bus genomen voor 50 Bath pp. Oke, nu jullie weer.
Naar de pier waar de long-tail boot naar het hotel ligt was nog zeker 1,5 km lopen, over kapotte wegen, dus dat was best wel een klus, en dat met een kapotte koffer (wieltje). Ware het niet dat er net een stel toeristen terug kwamen van een tour. Waar zijn die toerasten al niet goed voor. Als een stelletje lifters uit de 60 zijn we ingestapt en naar de pier gebracht. 15 min. late zaten we in het hotel. Vertrokken om 9.00 uur en aangekomen om 14.30 uur. Een hele onderneming, maar wel leuk om te doen.
Het hotel heeft dus geen WIFI en geen elctra. Maar daar hadden we eerst nog geen last van.
Voor het eten zijn we nog even in de plomp gesprongen en hebben ons mee laten drijven naar de andere kant van het hotel. Wel op tijd naar de kant anders kom je in Bangkok, of waar dan ook uit.
Na het eten nog wat bier gedronken, wat gelezen en naar bed.
Nu ik dit aan het tikken ben hebben we eindelijk ons rummetjemet cola weten te scoren bij 7-eleven. Dus proost en ....
stay tuned.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand by plain, train, taxi, tuktuk, by ......?

Hoi allemaal, daar zijn we weer.
Het is nog niet zo lang geleden dat we op pad geweest zijn naar Marokko, maar het is wel weer tijd om aan ons volgende avontuur te beginnen. Dit keer hebben we gekozen voor Thailand, net zoals die duizenden mensen die daar al geweest zijn of nog moeten gaan. Maar wij gaan als een soort back-packer, maar dan met rolkoffer, op pad. Niets georganiseerd, maar alles lekker zelf geregeld. In theorie is dat tot nu toe allemaal goed gelukt. Hoe het straks in de praktijk gaat lopen, we zullen zien. Maar wij hebben er alle vertrouwen in.
We vliegen, met Emirates, via Dubai naar Bangkok waar we de eerste vier nachten zullen doorbrengen. Daarna brengen we een bezoek aan de River Kwai en omgeving. Hier verblijven we in een floating hotel. Met de nachttrein reizen we vanaf Bangkok door naar Chang Mai, waarna we na een paar nachten ons kamp zullen opzetten in Chang Mai. Als we daar “alles” gezien hebben vliegen we met Air Asia (ahuuuum) naar Siem Raep. En dat ligt inderdaad niet in Thailand, maar in Cambodja. Vanaf hier, en we weten nog niet hoe dit gaat lukken, gaan we naar het zand eiland Koh Samet. Daar zullen wij een paar nachten blijven, met uitzicht op zee, om tot rust te komen en de hele reis nog eens goed door te nemen.
Na deze drie weken vliegen weer terug naar ons kikkerlandje.