Hell fire pass. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Hell fire pass. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Hell fire pass.

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

13 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Wo 11-2
Wederom vroeg uit de veren.Vandaag wordt het weer afzien. Geen medelijden he, we willen dit allemaal zelf. We gaan een beetje historie en natuur snuiven.
Hell fire pass: Tijdens de WW II wilde de Jappen een spoorlijn aanleggen tussen Ban Pong (Thailand) en Thanbyuzayat (Burma). 415 km over, maar ook door de bergen.Hiervoor zijn duizenden POW's gebruikt. Amerikanene, Engesen, maar ook Europeanen. Een groot gedeelte vond de dood door ondervoeding en de vele ziektes. Naast de vele foto's werd er ook een film gedraaid. Het is schrijnend hoe hoe men dit een ander kan aandoen. De brug hebben we links laten liggen (River Kwai), want we moesten van Ramon de Erawan wateralls zien.
Dit hebben we dus ook gedaan en is meer dan de moeite waard geweest. Het kost een beetje inspanning, zweetdruppels, maar dan heb je ook wat. We zijn tot aan het gaatje, maar ook tot aan het einde van de route gegaan. 1.500 m bergopwaarts. Eerst over nette paden, daarna over rotsen en boomstruiken en alles wat de natuur laat vallen. Bij de laatste waterval zijn we uit de kleren gegaan, zwemtenue aan en poedelen tussen de vissen. Ze knabbelen lekker aan je voeten. De kleintjes en iets grotere aan de kant van het water. Maar zodra je iets meer naar het midden gaat lijken het wel phiranjas (schrijf je dat zo?) die op je afkomen. Wel leuk al die gillende meiden.
Maar nu ook weer terug naar beneden. Onderweg kwamen we nog een aantal vanonze voorouders tegen. Leuke aapies met jonkies, die we rustig op de foto mochten nemen. De afdaling ging gelukkig iets gemakkelijker en onze formule 1 coureur stond ons al op te wachten. Wat reed die man hard en zigzaggend over de weg. Gelukkig wel over de weg.
's-avonds weer lekker gegeten en aan de rivier een pintje gedaan. Rond 24.00 uur kropen we tussen de klamme lappen en hebben rustig uitgeslapen. Maar het fijne ervan hoor je nader. En voor je het vergeet
Stay tuned.

• 13 Februari 2015 - 22:56

Ramon:

Wow. Tof hoor. Had niet verwacht dat jullie een fishmassage zouden doen. Enjoy

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand by plain, train, taxi, tuktuk, by ......?

Hoi allemaal, daar zijn we weer.
Het is nog niet zo lang geleden dat we op pad geweest zijn naar Marokko, maar het is wel weer tijd om aan ons volgende avontuur te beginnen. Dit keer hebben we gekozen voor Thailand, net zoals die duizenden mensen die daar al geweest zijn of nog moeten gaan. Maar wij gaan als een soort back-packer, maar dan met rolkoffer, op pad. Niets georganiseerd, maar alles lekker zelf geregeld. In theorie is dat tot nu toe allemaal goed gelukt. Hoe het straks in de praktijk gaat lopen, we zullen zien. Maar wij hebben er alle vertrouwen in.
We vliegen, met Emirates, via Dubai naar Bangkok waar we de eerste vier nachten zullen doorbrengen. Daarna brengen we een bezoek aan de River Kwai en omgeving. Hier verblijven we in een floating hotel. Met de nachttrein reizen we vanaf Bangkok door naar Chang Mai, waarna we na een paar nachten ons kamp zullen opzetten in Chang Mai. Als we daar “alles” gezien hebben vliegen we met Air Asia (ahuuuum) naar Siem Raep. En dat ligt inderdaad niet in Thailand, maar in Cambodja. Vanaf hier, en we weten nog niet hoe dit gaat lukken, gaan we naar het zand eiland Koh Samet. Daar zullen wij een paar nachten blijven, met uitzicht op zee, om tot rust te komen en de hele reis nog eens goed door te nemen.
Na deze drie weken vliegen weer terug naar ons kikkerlandje.
Stay tuned!