Chiang Rai eo - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Chiang Rai eo - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Chiang Rai eo

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

18 Februari 2015 | Thailand, Chiang Rai

Ma 16-2
Weer vroeg uit de veren. Want vandaag gaan we met de olifanten spelen. De rit naar de plaats delict duurt veel te lang, 2,5 uur. Onderweg pikken we eerst nog wat anderen op die een een andere tour gaan doen, maar wel naar de zelfde plek moeten. We stoppen ook ng eerst bij een vlinder- en orchideettuin n. Wel mooi, maar zonde van de tijd.
Nadat wij zijn aangekomen mogen we ons eerst gaan omkleden als Pa en Ma Floder. Daarna krijgen we uitleg over de commando's . Vooruit, rechts- of linksaf. Stoppen en eten. Die laatste is het makkelijkst: bonbon.
We krijgen een tros bananen om de olifant te voeren. Kouwen zit er niet bij. In de slurf en hoppekee, zo naar binnen.
Nu mogen we zijn rug op. "Soong", zijn rechtervoorpoot gaat omhoog en deze mogen wij als een trapje gebruiken. Zijn oor dient als leuning waaraan je je mag optrekken. Eerst maakt iedereen een proefritje. Zijn de remmen wel goed en stuurt ie wel op tijd naar rechts of links.
Hierna maken we een klein ritje (met zijn tweeen op 1 olifant) en daarna gaan we lunchen. De vliegen waren eerder dan wij bij de watermelloen. En wie wint mag ' m hebben.
Na de lunch gaan we nog een stukje stappen met Jumbo en gaan 'm daarnawassen in de bijgelegen rivier. Wat is zo'n groot beest dan opeens klein en knuffelig.
Nog een ritje terug naar het kamp, douchen en weer omkleden. Hopelijk gaan we veel fotos van de gids ontvangen.
De olifant
en lopen trouwens los rond. Dit omdat ze weten dat ze hier te eten krijgen
's-Avonds gaat we met Edgar eten bij Chez Marco. Dit is
uidelijk geen Thais restaurant. Maar het eten was daar vootreffelijk. Dit keer zijn we niet al te laat naar bed gegaan.

Di 17-2
Op naar Chiang Rai. De bussen vertrekken elk uur, dus dat moet geen probleem zijn. Na het ontbijt hebben al heel snel een taxi naar het busstation. Daar eerst een nummertje trekken en in de rij wachten voor je beurt. Enkeltje Chang Mai naar Chang Rai voor 2 personen 360 Bath. Nog geen 10 euro en dan zit je nog bijna 4 uur in de bus ook. Maar helaas de eerstvolgende mogelijheid is om 13.15 uur. We moesten dus 2,5 uur wachte. Gelukkig hebben we een soort parkje gevonden waar we rustig wat gezeten en gelezen hebben.
In Chiang Rai stonden de tuk-tuk en taxi chauffeurs alweer te popelen. We waren vanaf daar in 10 min in het hotel.
's-Avonds, - zolas inmiddels gebruikelijk - op pad om eten te scoren. Het centrum is zo'n 15 min lopen. Wel te doen, maar langs een drukke weg met slechte of geen stoep.
Na een nachtbazar hebben we op een groot plein, waar een stuk of 30 stalletjes met eten omheen stonden gegeten. Dit was de eerste keer dat we niet lekker gegeten hebben. Bij het plein was ook een podium waarop gedanst (Thaise trage bewegingen) en muziek gemaakt werd. De sfeer was er wel.
Weer langs de zelfde weg terug.

Wo 18-2
Vandaag gaan we de hele dag op de brommer op pad .
We zijn richting Mae Chan gereden. Onderweg zijn we bij verschillende dingen gestopt.
Het eerst wat we tegen kwamen was een schitterende tempel. Daar hebben we er natuurlijk al heel veel van gezien, maar deze was echt heel mooi. Daarna zijn we terecht gekomen bij een hot spring. Het water in het eerste basin is echt gloeiend heet, daarna stroomt het naar de andere baden en kun je er met je handen en voeten in zitten. Was een niet al te groot complex, maar wel heel leuk om te zien.
Daarna zouden we naar de waterval gaan, maar eerst rechtsaf naar een uitkijpunt. Boven op de berg aangekomen . Wat zien wij, geen uitkijkpunt. Whisky .... oh nee, dat is een ander verhaal.
Dus boven aan de berg geen uitkijkpunt. Maar we moesten wel eerst door een dorpje. De huizen daar staan op houten palen en bestaan alleen uit een dak en muur van bladeren. Aan het einde van de hoofdstraat zaten een aantal mannen voor een huis op de grond een biertje te doen. Of wij er ook gezellig bij wilden komen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar naast het bier hadden ze ook snaps. De mannen waren al ladderzat en wilden dat wij ook aan het bier gingen. Monique heeft 1 glaasje genomen en ik heb een glas water genomen. Want ik moest tenslotte nog brommeren. Ook kregen we eten aangeboden. Brrrr, na 1 hap hoefden wij niet meer (wel onbeleefd). Maar niet te eten. Ik heb het meegenomen en halverwege de weg weggegooid. Nog gezellig met zijn allen op de foto gegaan en afscheid genomen. Heel gastvrij allemaal.
We zijn nog een stukje doorgereden naar Mae Chan en zaken een afslag naar een Long-Neck doorpje. De Long-Necken zelf hebben we niet gezien, maar wel de souvenierswinkeltjes . Niet getreurd , morgen maken we een hele dag een tour en dan gaan we ook naar de Long-Necks.

En jaaaa,. Vanavond gaan we oud en nieuw vieren. Op zijn Chinees. We hebben al een paar keer voor 12 uur, ooooooh, vuurwerk horen afsteken. Zometeen gaan we weer op zoek naar een betaalbaar restaurantje (niet boven de 5 euro hoor) en daarna dus oud en nieuw vieren.
Wil je weten hoe dit afloopt, "Gong xi fa cai (gelukkig nieuw jaar) en Stay tuned

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Thailand by plain, train, taxi, tuktuk, by ......?

Hoi allemaal, daar zijn we weer.
Het is nog niet zo lang geleden dat we op pad geweest zijn naar Marokko, maar het is wel weer tijd om aan ons volgende avontuur te beginnen. Dit keer hebben we gekozen voor Thailand, net zoals die duizenden mensen die daar al geweest zijn of nog moeten gaan. Maar wij gaan als een soort back-packer, maar dan met rolkoffer, op pad. Niets georganiseerd, maar alles lekker zelf geregeld. In theorie is dat tot nu toe allemaal goed gelukt. Hoe het straks in de praktijk gaat lopen, we zullen zien. Maar wij hebben er alle vertrouwen in.
We vliegen, met Emirates, via Dubai naar Bangkok waar we de eerste vier nachten zullen doorbrengen. Daarna brengen we een bezoek aan de River Kwai en omgeving. Hier verblijven we in een floating hotel. Met de nachttrein reizen we vanaf Bangkok door naar Chang Mai, waarna we na een paar nachten ons kamp zullen opzetten in Chang Mai. Als we daar “alles” gezien hebben vliegen we met Air Asia (ahuuuum) naar Siem Raep. En dat ligt inderdaad niet in Thailand, maar in Cambodja. Vanaf hier, en we weten nog niet hoe dit gaat lukken, gaan we naar het zand eiland Koh Samet. Daar zullen wij een paar nachten blijven, met uitzicht op zee, om tot rust te komen en de hele reis nog eens goed door te nemen.
Na deze drie weken vliegen weer terug naar ons kikkerlandje.
Stay tuned!