Bukittinggi, where else ?! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Bukittinggi, where else ?! - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Bukittinggi, where else ?!

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

10 Oktober 2016 | Indonesië, Bukittinggi

We komen dus na een lange rit aan bij het hotel ..... B&B uit de 50' s zul je bedoelen. Tenminste zo zag het er wel uit. Kratten bier tot aan het plafond opgestapeld, Mensen slapend op de banken, donkere hoekjes ..... Maar goed, toch maar naar binnen. De kamer was boven Cafe de Kock, had ook cafe de Dick kunnen zijn. Aan het einde van dit B&B was een metalen wenteltrapje naar boven. Ik dacht, oh nee, niet het zelfde als in Cambodja he. De kamer was simpel, het beddengoed heel vrolijk en het rooke er schoon. Een balkonnetje van 2x2 m en een badkamer met een opstapje naar de WC en douceh. We zijn gebleven, twee nachten. Maar het was echt goed te doen.De eigenaar heeft ons met alles wat we graag wilden weten heel goed geholpen. In de omgeving van Bukittinggi hebben de plaatselijke bezienswaardigheden bekeken. Fort De Kock, maar dan moet je wel door een dierentuin heen met beesten in veel te kleine hokken. Over een schitterende brug naar de markt met heeeel veel kleding en eettentjes. Daarna naar de door Nederland geschonken klokketroeren en uiteindelijk naar het Panorame Park met door de Indonesiers gegraven schuilkelder voor de Jappen in 1942 (meen ik).. Op de weg terug naar het hotel zijn we weer blijven hangen bij een gezellig kroegje (de vorige avond ook, en toen speelden ze gezelig muziek - een beetje jammen).
De volgende dag zouden we om 12:00 uur vertrekken naar Pedang om door te vliegen naar Bandung.
Samen met de eigenaar van het B&B hebben we nog - via zijn creditkaart - een vlucyht geboekt van Jogyakarta naar Denpasar (Bali), want we slaan drie plaatsen over.
Waarom met zijn creditkaart, nou, omdat die van mij niet meer werkt en met je bankpas kan je niet overal terecht. ING proberen te bellen, geen bereik. Zweetpareltjes op mijn voorhoofd een rivier op mijn rug, want we moesten nog betalen en hadden nier genoeg geld.Ik ben toen heen en weer gerend naar diverse ATM' s en uiteindelijk een gevonden die ook met het bankpasje geld geeft. Wat een schatje !!!!!!
Maar ja, de tijd was al aardig verstreken, maar ook nu weer heeft de eigenaar van het B&B ons keurigen op tijd afgeleverd bij het vliegveld van Padang.
Op Bandung stond onze gids ons keurig op te wachten en heeft ons samen metonze chauffeur naar ons hote gebracht. Hoe decadent.
Alvast wat dingetjes besproken voor de komende dagen en rond 1:30 uur naar bed.
Stay tuned, want het vervolgt volgt snel.