Dessert - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Dessert - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Dessert

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

21 Mei 2014 | Nederland, Almere Stad

Daar zijn we weer!!
Het heeft even geduurt, maar ja, dat heb je als je aan het einde van de wereld zit. Dus dat is wat Floortje meemaakt. BIJZONDER hoor.
Vanuit een zeer mooie Auberge vertrekken we richting de woestijn. Qua rijtijd hadden we het met stops zo gepland dat we op tijd zouden aankomen.
We reden door een hele mooie omgeving met bergen en daarin oases met daaromheen huizen opgetrokken van leem. Maar naarmate we dichter bij dewoestijn kwamen werd het steeds primitiever. Een en al zandvlaktes met rotsen en gesteente. Maar daar wonen ook mensen. Hoe is het mogelijk?
We waren op tijd op de afgesproken plek wen werden zoals gebruikelijk onthaald met een kopje suikerwater. Hier noemen ze het thee. Maar het is gebruikelijk en een vriendlijk gebaar.
We moesten een tijdje wachten op de dromedarissen, maar tijdens dit wachten begon het toch een partij te regenen en onweren. We moesten dus langer wachten. Maar er was nog een groep jonge gasten die een beetje op trommels begonnen te slaan, dus we hebben gezellig muziek gemaakt en een beetje gedannst.
Maar ja, er is ook een tijd van gaan. Dus met een doek over onze hoofd op pad. Na 10 min. begon het weer ontzettend te regenen, met druppels zo hard als hagelstenen. Na vijf kwartier kwamen wij doorweekt aan in het kamp. Waar zijn we mee bezig??
Gelukkig was ons plekkie droog, maar onze reservekleding ...... Ook dit viel gelukkig mee. Dus snel de natte zooi uit en " droge" kleren aan. Ons bedje was al gespreid en we gingen niet veel later naar bed.
De volgende dag heel vroeg op voor de sunrise. Wat een aparte ervaring in de woestijn. Bijna alleen maar zand en hier en daar een groepje bomen.
Het stroompje was de afgelopen nacht omgetoverd tot een zeer snel stromende rivier. De dromedarissen kunnen daar niet doorheen, dus de lunch konden we niet bij de nomaden doorbrengen, want die zitten aan de andere kant van de rivier. Wel een beetje jammer, maar dat is de natuur.
Totaal hebben we zo'n vijf uur op een dromedaris gezeten, maar dan heb je het ook echt wel gehad. Het was in ieder geval een heel bijzondere ervaring en zijn blij dat we dit gedaan hebben, ondanks het zand in je bed en eten.

Gisteren zijn we naar Ouarzazate gereden, nadat we eerst de Dades kloof hebben bezocht. Ook dit is weer een hele mooie route met heel veel haarspeldbochten. We belandden midden in een rally, de Marocco Dreams. met o.a. Porche en Mercedes cabrio's. Verder onderweg werden we ook weer door deze dwazen ingehaald. Op zulke smalle weggetjes met slecht zich en een TE hoge snelheid met zijn drieen achter elkaar ons en een vrachtwagen inhalen.

De rest van de route was wel heeeeeel saai. Volgens mij hebben ze hier de landing van Niels Armstrong op de maan opgenomen. En dat uren achter elkaar.

Nu zitten we op en camping en hebben eenkamer zo groot als een balzaal met vijf slaapplaatsen. Gelukkig geen wind meer, want gisteren reden we dwars door de zandstormen. Er is ook een zwembad, de zon schijnt en het wasje is gedaan. Dus vandaag gaan we niet al te veel doen. Een beetje "hangen" en misschien nog even naar een dorpje hier dichtbij.

Dit was het voorlopig. Morgen gaan we naar Marrakech voor drie nachten en zullen zien wat dit ons brengt, dus .....

Stay tuned!!

P.s. het oploaden van de foto's geeft steeds problemen. Komt misschien door mijn tablet met te weinig vermogen. SORRY hiervoor.

• 21 Mei 2014 - 11:47

Schmitt Franz Josef:

Sehr geehrte Frau Labrie, lieber Herr Labrie !
    Wir sind auch wieder aus Griechenland zurück und hatten dort eine schöne Zeit.
    Mit Interesse verfolge ich Ihre Reiseberichte. Herr Höhepunkt wird wahrscheinlich
    Marrakesch sein, wo Sie 3 Tage sind. Ich war vor Jahren leider nur einen Tag
    dort und seit der Zeit will ich immer noch mal hin. Das ganze Drum und Dran, der
    Platz der Gaukler und die Suks haben mich so begeistert.
    Ich wünsche Ihnen weiterhin eine schöne und interessante Rundreise und
    kommen Sie gesund zurück.
    Herzliche Grüße
    Franz Josef Schmitt

• 21 Mei 2014 - 13:36

Michel:

"Dessert" is toch een toetje. Vreemd want daar lees ik niets van een vlavlip of roomijsje in je verslag. Maar goed, je schrijft leuk en deze vergissing vergeef ik je maar. als ik je verslag lees weet ik het zeker; ik ga ook naar Maroko. Maken jullie lekker veel mee. Net een avontuur uit een boekje.

• 21 Mei 2014 - 17:56

Ramon:

Haha! Moest zo lachen om Michels' opmerking. Geweldig!

Regen in de woestijn. Bijzonder. Jammer dat jullie niet nog een paar dagen daar kunnen zijn. Wellicht zal je in enkele dagen bloemen zien die heel snel opkomen en weer verdwijnen.

Kijk uit naar jullie dromedaris foto's en verhalen. 5 uur. Complimenten hoor.
    Mooi verhaal weer. Blijf genieten

Ramon

• 25 Mei 2014 - 22:06

Youri:

Die autoroute even gegoogeld. Ziet er wel heel vet uit!