Koude start - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Koude start - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Koude start

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

10 April 2018 | Costa Rica, Tortuguero

Om 8:45 uur het pand in Almere verlaten en geland op San Jose om 3:30 uur Nederlandse tijd. Echt, voor je plezier ga je niet zo' n eind vliegen. Maar ik moet zeggen, de bemanning van deze KLM vucht was fantastich. Leuke, aardig mensen die ook de tijd voor je namen en in waren voor een lolletje.

Bij het vliegveld hebben wij ns gemeld bij de autoverhuurder. Hoe laat het op dat moment was weet ik niet meer, maar gevoelsmatig was het allang tijd om naar bed te gaan. Het duurde even voordat wij de auto en sleutels hadden, maar uiteindelijk kon de uitdaging beginnen om het hotel te vinden.

Het was donker, we hadden een onduidelijk adres. Wel de wijk, maar niet echt de straatnaam. Het werd dus zoeken naar een speld in een hooiberg. Op onze telefoons hebben we de navigaties aangezet en iets ingeklopt wat er op lijkt. We hebben een stuk of vier keer moeten vragen welke kant we opmoesten en uiteindelijk het hotel gevonden. Eerst nog een biertje oid en dan naar bed. Maar helaas. In het hotel geen drinken. Dan maar naar bed; BEKAF!!!

Na een simpel ontbijt zijn we San Jose ingegaan, nadat wij de locatie van het hotel hadden genoteerd. Het was gezellig druk. We hebben de nodige straatjes, gebouwen winkeltjes etc. gezien. Na een goede maaltijd in de middag zijn we weer teruggegaan naar het hotel . In EEN keer gevonden.

We hebben ook maar twee volgende hotels geregeld via Booking.com. Zien er weer leuk uit.

De volgende dag zijn we op pad gegaan naar Tortuguero. Een schiereiland waar we drie tours gaan doen.

Een aardige onderneming. Niet wat de afstand betref, maar wel de reistijd. We wilden de boot van 11:00 uur hebben, Met 2,5 uur reistijd zijn we 3,5 uur voor vetrek gaan rijden. Spits, spits, spits. Goe, uiteindelijk zijn we de stad uit richting de bergen. Nu gaat ie lekker dachten we, totdat we de ene na de andere wegwerzaamheden tegenkwamen. Het schoot maar niet op en de tijd tikte maar door. De speling van 1 uur beonnen we aardig kwijt te raken.

We reden wel, hoe kan het ook anders, door prachtige natuur en goede wegen. Totdat ...... Ik denk de laatste 10 km, dirt road. Maximum snelheid zo'n 40 km p/u. Dus nog meer van onze speling brokkelde af, todat we rond 11:30 uur aankwamen op de parkeerplaats van de boot die ons naar Tortuguero zou brengen. De volgende boot zou om half een gaan, maar we zijn toch eerder vertrokken. Gelukkig wel pffffffff, want dit begon ook weer een zware trip te worden.

We, K&D, Monique en ik, werden niet in een keer naar het eiland gevaren, maar kregen nog een beetje sight seeing. Ingechekt, wat gerelaxd en daarna lekker gegeten.

's avonds hebben nog een tour door de jungle gehad met en gids die bij elke krekel stopte. Het was wel leuk om te doen, maar in het donker - ondanks zaklantaarn - zie je niet zoveel. Nad terugkomst zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag moeten we weer vroeg uit de veren voor een tour met een kano. Vertrek 5:45 uur.

We twijfelden nog, want de regen kwam met bakken uit de hemel. Maar tegen vertrektijd klaarde het weer aardig op. Dus toch maar gegaan. Drie uur in de kano met af en toe een regenbuitje. Maar ook heel veel dieren gezien, die wij zonder gids niet gezien zouden hebben:
diverse voegels, hagedissen, leguanen, miereneter (in een boom), luiaard (ook in een boom , apen en nog veel meer.

Nu even relaxen, ontbijten om 10:00 uur en straks om 14:00 uur onze derde en laatste tour. Een wandeling door de jungle, maar nu overdag. En weer met lange broek . WARM, rond de 31 graden.

Stay tuned.

• 11 April 2018 - 09:22

Schmitt Franz Josef:

Guten Morgen und vielen Dank für den Reisebericht.
    Wünsche Ihnen und Ihren Freunden noch einen schönen
    und interessanten Aufenthalt und kommen Sie gesund
    zurück.
    Herzliche Grüße
    Franz Josef Schmitt

• 11 April 2018 - 12:22

Linda :

Nou dat ziet er weer uit als een avontuurlijke onderneming. Het kost wat energie maar dan zie je ook wel wat.
    Heel veel plezier met de volgende etappe.
    Groetjes,
    Michel en Linda

• 11 April 2018 - 13:17

George:

Hé Dirk en Monique,
    Mooie start van jullie vakantie
    Alweer één en al avontuur
    De bijnaam van jullie gids, Japie???
    Have fun
    Gr George