En weer door ..... - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu En weer door ..... - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

En weer door .....

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

14 April 2018 | Costa Rica, Cahuita

14:00 uur sharp. Samen met K&D vertrokken we met de gids naar het nationale park. Met het kaartje van de boottocht mochten we er zo in.. De gids was echt een en al een met de natuur. Hij was zo enthousiast. Van elke boom, plant of vogel wist hij wel een verhaal te maken.. Was echt super leuk om naar die man te luisteren. De tocht duurde zo'n 2,5 uur en aan het einde, aan het strand wetden we los gelaten. Via het strand zijn we teruggelopen naar het dorp. Ook dit was weer een leuke ervaring..
's avonds hebben we nog lekker gegeten in een tentje waarvan de de serveerster liever geen serveerster was denk ik. Tenminste zo kwam ze wel over.
Na nog wa t cnsumpties zijn we ons kot weer ingedoken en hebben de nacht in een vrij warme kamer doorgebracht.
De volgende ochtend hebben we weer rfustig aangedaan, ontbeten bij een bakkerijtjje en op zoke gegaan naar kaartjes voor de boot, voor de trugreis. Dit was snel geregeld en waren in no-time weer terug bij de plaast van bestemming.

Onze volgende bestemming: Cahuita. Een soort hippiedorpje. Raggea muziek en bijpassende schilderingen. Met de coordinaten kwamen we bijna voor de deur uit van deze B&B. En bijzondereen leuke man, deed de ontvangst en zorgde in zijn doodskopschort het ontbijt.

We hebben een zeer mooie wandeling door het natuurpark gemaakt, waarbijwe weer heel veel verschillende dieren zijn tegengekomen. De " vangst" was echt fantastisch.

Op het centrale plein kwam het ook nog tot een opstootje waarbij de een de ander echt wat vuistslagen op de kaak gaf. Na zo'n 10 min was deze voorstelling ook wer over. En de politie, in geen velden of wegen .....

De volgende ochtend op tijd vertrokken naar Sarapiqui, daar waar we nu zitten. Een mooi resort met iets luxere kamers als de voorgaande. We hebben nu ook airco. De gemiddelde temepratuur ligt rond de 30 graden. Dus niet echt onplezierig.
Na het inchecken hebben we de omgeving verkend. We zijn het bos ingedoken waarbij we weer leuke beesten tegenkwaemn. In de verte hoorden we weer brulapen. Het pad leidde ook die kant op en zijn ze ook tegengekomen. Ze werden wel heel onrustig. Wij stonden een struk uitelkaar en opeens kwam er een grote tak naar beneden. een van die apen had deze afgebroken naar benden laten valklen. Gelukkig kwam deze tussen ons in op de grond terecht.

We moesten maar weer naar het hote terug. het begint ook zo te schemeren.. Rond 18:30 uur zouden de verschillende kikkers zich melden bij het restaurant. Eerst even een drankie doen en dan douchen en eten.

Met behuklp van iemand van het restaurant hebben we aardig wat versvchillende kleine kikkers gezien. . Echt heel anders dan onze hollandse kikkers. Veel mooier van kleuir.

Nog even dineren en dan weer naar bed. We vermaken ons prima en de foto's, ja, helas, deze volgen later maarv...

Stay tuned

• 15 April 2018 - 10:54

Youri:

Klinkt goed! Jullie zien een hoop