Rabat - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Rabat - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Rabat

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

11 Mei 2014 | Nederland, Almere Stad

P.s. Maar goed dat ze in het eerste vliegtuig vertelden dat het om een technische storing ging en niet dat ze in de cockpit een brandlucht hadden geroken. Want dat vertelde de 2e piloot.
Afijn. We komen dus met een beetje licht aan in Casablanca. Voordat we de huurauto hadden waren we ook al weer een tijdje verder en reden dus in het donker weg. En dat was niet de planning. Gelukkig reden we in 1 keer in de juiste richting van Rabat. En gelukkig reden we in Rabat alleen maar Centre Vile. Uiteindelijk toch maar gevraagd en we kwamen steeds dichter in de buurt. Gelukking vonden we een man met een witte puntmuts die ons naar het hotel bracht. Dit hadden we echt nooit alleen gevonden. De ingang was achter in een zo'n 30 meter lange zeer smalle steeg.

Hadden we het nouw gedroomd of niet. Nee hoor. We zijn even wakker geworden door een man die door een luidspreker over de stad zijn zegje doet.
Na een simpel maar goed ontbijt zijn we Rabat ingegaan. Door de smalle steegjes geslenterd en een aantal gebouwen bezocht, waaronder de Hassann Tower. Daar staan 4 paarden met ruiters de hele dag de ingang te bewaken. In en om het gebouw zelf staan ook nog eens 8 bewakers. En het is pittig warm. Zij liever dan ik.

Als laatste hebben we wat ruines bezocht en onze voeten laten afkoelen in een stroompje. We hebben een auto maar moesten zo nodig lopen. Dat doen we de volgende keer dus anders.

KLOPT! We hebben ons met de taxi terug laten brengen richting het hotel. 20 dirham, of te wel euro. De medina was nu wel heel erg druk geworden. Maar wel heel leuk om al die kraampjes te zien, onder andere met spullen die je bij ons niet eens op de rommelmarkt ziet. Ook de vis in de open lucht. Als je diekopt krijg je er een ons vliegen gratis bij.Nou ja dat zal wel zo horen.

Het is wel heel vies op straat. Waar je kijkt ligt afval. En heeeeel veel katten. Maar niet op letten.

Vandaag rijden we door naar Meknes, maar wel in het licht. We zullen zien wat deze dag ons brengt.

Stay tuned.

• 11 Mei 2014 - 10:02

Ramon:

Goed verhaal wederom.Geniet ervan. Btw 1 euro is 11 dirham. Niet 20. Je eerste rip-off:) Veel plezier.