Meknes - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Meknes - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Meknes

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

13 Mei 2014 | Nederland, Almere Stad

Even wat radiostilte, sorry! Maar ja, dat komt als WIFI het niet doet en daar ben ik toc afhankelijk van. Hier in Fes werkt het weer.
Ook in Meknes hebben we de Ryad (Bab Bardaine) weer redelijk snel gevonden. Een schitterende kamer op de bovenste etage aan het dakterras, midden in de Medina. Dus ook weer in een steegie. De deur liepen we gewoon vorbij. Vanuit deze Ryad hebben we aardig wat kilometers afgelegd om de mooie en leuke dingen te kunnen bekijken. Het is hier iets schoner dan in Rabat, maar er lopen nog evenveel zwerfkatten rond. Het is echt leuk om door die steegjes te lopen. Hier en daar hebben we wat aan de stalletjes gekocht. Iets met vis en iets met gehakt, of een heel zoet broodje. Geen idee wat dit was , maar lekkuuuuur en goed voor je tanden? Salam, de Ryadier wist voor ons wel een leuk restaurantje. Hij heeft ons gebracht en het was echt knus. Het eten was heerlijk en we werden nog thuis gebracht ook. Het is anders best moeilijk te vinden. De volgende dag weer rondgelopen in Meknes, maar na een tijdje heb je het wel gehad, dus neergestreken op een terras bij een groot plein. Het begon al wat drukker te worden met o.a. slangenbezweerders. Je kon met een slang om je nek op de foto. Wat een gedoe met die beesten. Net zoals de ezels, die staan met kettingsloten om hun poten vastgeketend. Is voor ins toch even wennen, hoewel ik denk dat dit niet went. Deze avond zijn we maar weer naar het zelfde restaurant gegaan en nu helemaal op eigen gelegenheid. En ook weer terug naar de Ryad.
Vandaag zijn we rustig aan richting Fes gereden. Maar eerst hebben we Moulay Idriss en Volubillis bezocht. Het eerste is een stad tegen de berg opgebouwd met vnl. witte huizen en het laatste zijn ruines van de Romeinse basilica. Maar wat was het heet. Rond de 38 graden. Op weg naar onze Ryad in Fes stonden we voor een stoplicht en groette een brommerrijder. Hij vroeg ons waar we heen moesten en in no-time zaten we in de Ryad. Parkeerplaats, bagagedrager en gids in 1x geregeld. Dat sceelt even een uurtje vragen en zoeken.Nu zitten we bekaf in de Ryad, nadat we eerst lekker gedineerd hebben. Even mijn verslag doen, wat fotos uploaden en dan lekker douchen.
Morgen gaan we met een gids op pasd en overmorgen waarschijnlijk een stukkie touren met onze fantastisch uit elkaar vallende Renault.
Slaap lekker en ....
Stay tuned.

• 13 Mei 2014 - 22:26

Ramon:

Wederom een geweldig verslag! Blijf genieten van het land van 1001 nachten :)
    Morgen Fes in. Vergeet de tanneries niet te bezoeken.

Enjoy :)

• 14 Mei 2014 - 09:47

Michel:

Aardige jongens die Marokanen toch. De omschrijving klinkt al heel mooi. dus ook mooie foto's maken. Veel plezier verder.

• 14 Mei 2014 - 11:55

Jan & Nanda:

Hoi globetrotters,

Bij de plaatsen welke jullie nu bezoeken kunnen wij ons wel wat voorstellen, wij hebben tig tig jaar geleden ook een rondreis door Marokko gemaakt.
    Dus als jullie een plaats noemen kijken we dat gelijk na in ons plakboek.
    Het land heeft toen ook en enorme indruk bij ons achter gelaten.
    Geniet nog maar met volle teugen van dit mooie en culturele land.