Fes - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Fes - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Fes

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

14 Mei 2014 | Nederland, Almere Stad

Gisteren hadden we dus een gids geregeld. Om 9:30 uur zou hij aanwezig zijn. Om 9:45 zijn we maar op eigen gelegenheid Fes ingedoken. Ook hier stikt het weer van de steegjes met stalletjes die bijna allemaal dezelfde spullen verkopen. Na een paar keer vragen kwamen we bij de leerlooierij. We werden een winkel binnen geleid " entree libre" dus de dirhams konden we in onze portemonai houden. Op weg naar buiten - via een omweg - door allewinkeltjes werden we nog gewezen op de mooie tassen, jassen, slippers e.e.d. Maar helaas, niet onze smaak.
Ook de ezels vlogen ons om de oren. Hier worden ze echt gebruikt als lastdier voor alles en nog wat. Ze fungeren trouwens ook als taxi.
In de avond nog even een bergje beklommen met een mooi uitzicht op Fes.
Vanavond in een simpel restaurant gegeten. Het eten was goed voor eebn mooie prijs. Wat een drukte nog op straat zo rond etenstijd. En er loop t echt van alles rond. Tot de kleinste kinderen aan toe.

Morgen gaan we niet meer de stad in. Dat hebben we nu wel een beetje geien. Een stukje van de omgeving verkennen met de auto. Dus