Schitterende, maar iets te lange rit. - Reisverslag uit Sant Elm, Spanje van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Schitterende, maar iets te lange rit. - Reisverslag uit Sant Elm, Spanje van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Schitterende, maar iets te lange rit.

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

19 April 2018 | Spanje, Sant Elm

Na het ontbijt was het de bedoeling om de drie watervallen in de buurt te bezoeken, het is ons gelukt om e twee van te vinden. De weg er naar toe was al een sprookje. Schitterende mooie vergezichten. Een genot om te zien.
Laten we een andere weg terugnemen was het plan. Dat hebben we geweten. Hier hebben ze geen A1 of A6. Alleen maar B en C wegen. Maar eerst onderweg nog een happie eten bij een Soda. De jongen die ons bediende was erg nerveus vertelde hij, omdat wij de eerste buitenlandse gasten waren en hij Engels moest spreken. Lekker tegen en nu verder op weg terug naar de appartementen. Via een omweg van heel veel km, uurtjes en bochten kwamen we via SAN Jose weer teug. Dat hebben we geweten. Voortaan niet mee gaan dolen.

De volgende ochtend nog even het complex goed bekeken. In een van de meertjes zat een kleine kaaiman. Daarna doorgereden naar de vulkaan van La Fortuna. De kamers lagen in een schitterend complex. Door middel van de coordinaten hebben we deze snel gevonden. Dit complex had ook een zwembad waar we nog even lekker gezwo.... gesparteld hebben..
De volgende ochtend zijn we naar NP gereden om een wandeltocht ronde de vulkaan te maken. Van de vulkaan hebben we weinig gezien. Het was mer een wandeling door een bos. Misschien komen we nog wat dieren tegen. Maar dat viel ook tegen. Deze trip was een beetje een tegenvaller, maar ja, je kan noet alles hebben, toch?

Na deze wandeling weer een mooie rit door de natuur gemaakt. Want dat heb je hier meer dan genoeg!

De volgende dag hebben we een Tour gemaakt over de hangbruggen in de buurt. Ook weer veel natuur, maar weer weinig dieren. Dat valt toch een beetje tegen als je het vergelijkt met Cahuta.

Na deze wandeling zijn we doorgereden naar de volgende plaats, Sant Elena. Onderweg een happie gegeten. Traditioneel Costa Ricaans, rijst met bonden. Best lekker.
En nu door naar Sant Elena, op de coordinaten. Dat ging dit keer niet zo goed. Het was een schitterende weg, maar voornamelijk over onverharde wegen, over de bergen, met fantastische uitzichten, die steeds van gedaante veranderden. Het was de moeite waard, maar na een paar uur hobbelen heb je het wel gehad.

Onderweg nog wat handel gedreven met een vrachtwagenchauffeur. Koffie gekocht (van de vrachtwagen gevallen).

Onderweg moesten we ook nog een rivier, zonder brug, oversteken. Was een leuke ervaring. Daarna nog wat kLeine stroompjes. Je weet echt niet waar je uitkomt, dus na een paar keer vragen hebben we een iets kortere route gevonden. En bijna alleen maar over zand, kiezelstenen en rotsblokken.
Maar goed, nogmaals, het was de moeite waard.

Vandaag zijn we weer de natuur in geweest. Nu zijn we ove hangbruggen gelopen die boven en in de boomtoppen hangen. Dan krijg je weer een heel ander gezicht op het bos. En met de vergezichten was dit ook weer een leuke er aring.

s Midags hebben we een koffie, chocolade, suiker Tour gemaakt. Tijdens deze Tour van zo'n 2,5 uur is ons van alles uitgelegd ove de historie, het ontstaan en het maken van deze producten.

Dit is het laatste wat we hier in het dorp gaan doen. Nog even eten en morgen verder naar .....

Stay tunes (dan kom je er wel achter)

• 19 April 2018 - 15:59

Michel :

Mooi verslag

• 19 April 2018 - 19:16

Jacob:

Veel plezier nog tijdens jullie reis!