Het is Liberia geworden - Reisverslag uit Sant Elm, Spanje van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu Het is Liberia geworden - Reisverslag uit Sant Elm, Spanje van Monique en Dick Labrie - WaarBenJij.nu

Het is Liberia geworden

Blijf op de hoogte en volg Monique en Dick

22 April 2018 | Spanje, Sant Elm

Dat van Spanje in het vorige verslag was een foutje hoor, bedankt.

Na een redelijke relaxte rit over meer dan de helft gesfalteerde wegn kwamne we aan bij ons appaerement in Liberia. Deze ligt zo' n drie km buiten het centrum, dus waren we aangewezen op de auto. We waren vrij vroeg aangekomen en zijn ook bijna meteen naar het dorp gegaan. In de plaatselijke super hebben we wat eten (stokbrood, vleeswaar en melk) bijelkaar gesprokkeld en hebben dit op het lokale pleintje genuttigd.
Nog een beetje rondgewandeld door deze stad en daarna naar het zwembad. Want het was weer bloedje heet.
De leguanen lopen daar in bosjes rond . We hebben ze dus mooi op de foto kunnen nemen. s-avonds nog wat gegeten bij het appartement en bij tijds tussen de klamme lappen. Oh ja, ook nog even een wasje gedaan.

De volgende dag zijn we naar een van de vulkanen in de buurt geweest. Dat wil zeggen, het park rondom deze vulkaan. De rit daarnaar toe was gelukkig niet zo lang. Een half uurrtje of zo.

Het is een zeer bijzondere omgeving bij deze vulkaan, want je hebt diverse landschappen. Een heel door gedeelte, een rijk begroeid gedeelte en daar tussen door diverse vulkanische bronnen. De afwisseling is zo vreemd.

De vulkanische bronnen roken sterk naar rotte eieren. Ik had de lucht daarvan zo sterk ingeademd dat bij elk boertje de zwavellucht weer meekwam.
In sommige bronnen werd de modder door de hitte van de bodem soms wel een meter omhooggespoten.

Na deze wandeling wist een medewerker van het park ons te vertellen dat in het dorp een zeer goed restaurant was. Hij is ons op de motor voorgeegaan en we kwamen aan bij een leuk, klein, lokaal restaurantje. Daar hebben we het traditionele rijst met bonen en kip gegeten. Ik begin het steeds lekkerder te vinden.

Na dit vreetfestijn zijn we weer naar het zwembad gegaan en 's -avonds eenlekker stuk vlees gegeten in een aanbevolen estaurant in Liberia. De zwarte stier , Toro Negro. Een grill-restaurant met heerlijk eten.

En sinds gisteren zitten we in Jaco.

Een paar kilometer voorsat we Jaco binnen reden ligt er een rivier waar tientallen krokodillen in zwemmen. En weet je wat. Deze liggen allemaal bij de brug. Dus vanaf deze brug hebben we zeker een half uur naar deze beesten staan kijken. Wat een kanjers.

Inmiddels was het alweer 34/35 graden geworden, dus nog voordat we de kamers kregen zijn we lekker wezen dobberen in het zwembad.
Helaas wordt het afgeraden om de zee in te gaan in verband met de sterke stroming. De golven zijn ook best hoog en het strand is vamm zwart zand.

's-avonds zijn we wezen paraderen in Liberia. Echt een toeristenplaats met veel soevenierswinkels en eettentjes. Lekker gezellig druk. Want ik was weel een keer toe aan een shotje koolmonoxide.

Bij een idylische pizzeria hebben we onze buikjes volgegeten en zijn daarna weer teruggegaan naar het appartement.

Vandaag zijn Monique, K&D op excursie (krokodillen en vgels). Ik blijf bij het appartement en ga zo even een stuk over het zwarte strand lopen. Ben benieuwd wat de anderen en ik gaan tegenkomen.

Ben jij ook benieuwd?

Stay tuned

• 22 April 2018 - 20:23

Michel :

Top

• 23 April 2018 - 12:36

Linda:

Wat een supermooie trip weer. Heel leuk om jullie verhalen te lezen.